Tα μαθήματα ιστορίας στην Α΄Λυκείου ξεκινούν...
Ας κάνουμε το διαδίκτυο εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία!
Ας προσπαθήσουμε να απεμπλακούμε από τον όγκο των φωτοτυπιών.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους και ιδίως στα πρωτάκια μας!!!
Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ σελ.20-23
2.1 Η χώρα
Ας κάνουμε το διαδίκτυο εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία!
Ας προσπαθήσουμε να απεμπλακούμε από τον όγκο των φωτοτυπιών.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους και ιδίως στα πρωτάκια μας!!!
Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ σελ.20-23
2.1 Η χώρα
·
Αίγυπτος = το βορειοανατολικό τμήμα της Αφρικής,
το οποίο διαρρέει ο Νείλος.
· σπουδαιότητα του ποταμού για την
εξέλιξη της χώρας, την επιβίωση των κατοίκων και την ανάπτυξη πολιτισμού.
· Χερσόνησος του Σινά-->επαφή με
τους λαούς της Ανατολής αλλά και δίοδος των εισβολέων στην Αίγυπτo
2.2
Οικονομία, κοινωνία, πολιτική οργάνωση
· καλλιεργούσαν
σιτάρι, κριθάρι, λινάρι, οπωροφόρα δένδρα, κηπευτικά.
· μάζευαν
πάπυρους και λωτούς.
· κατασκεύαζαν
ένα είδος μπίρας από κριθάρι
· κτηνοτροφία και ψάρεμα στα νερά του Νείλου.
· Γεωργία-η βάση της οικονομίαςàοργάνωση υπό την επίβλεψη του κράτους
· οικοδόμηση
μεγάλων έργων, εξειδικευμένοι τεχνίτες
· εμπόριο
· παροχή
υπηρεσιών, διοίκηση: ιερείς, γραφείς, επαγγελματίες στρατιωτικοί.
· κοινωνική
διάρθρωση: στην κορυφή ο Φαραώ
ιερείς,
ανώτατοι κρατικοί υπάλληλοι, γραφείς = η τάξη των ισχυρών
επαγγελματίες
στρατιωτικοί = ο Φαραώ τους παραχωρούσε εκτάσεις γης για καλλιέργεια
ελεύθεροι
πολίτες = γεωργοί ή τεχνίτες
δούλοι
· Υπήρχε η
δυνατότητα μεταπήδησης από τη μια τάξη στην άλλη
· Θεοποίηση
του Φαραώ –καθοριστικός ο ρόλος της
θρησκείας , οργάνωση κράτους με θεοκρατικό χαρακτήρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου