Ενότητες 2,3,4
1.Με ποιες λέξεις του κειμένου
συνδέονται ετυμολογικά οι παρακάτω λέξεις : τυποποίηση, μερίδα, μείγμα, σθεναρός; (εν. 2)
2.κατάγειον:
Να σχηματίσετε 5 ομόρριζα στα νέα ελληνικά χρησιμοποιώντας το β’ συνθετικό της
λέξης ως α’ ή β’ συνθετικό. (εν. 2)
3.Να δώσετε τα αντώνυμα των παρακάτω
λέξεων του κειμένου στα αρχαία ελληνικά: ἀσθενεστέρους, ἄοπλον, κατάγειον, οἰκεία.
(εν. 2)
4.Με ποιες λέξεις του κειμένου
συνδέονται ετυμολογικά οι παρακάτω λέξεις: δώρο, εισιτήριο, όραση, όπλα, μελικός; (εν.3)
5.κλέψας
< κλέπτω: Να γράψετε 3 παράγωγα του ρήματος.(εν.3)
6.«πῦρ»: α) Να χρησιμοποιήσετε τη λέξη ως
συνθετικό σε 10 σύνθετα (ουσιαστικά, επίθετα, επιρρήματα), β) να γράψετε 4 παράγωγα της λέξης στα νέα ελληνικά. (εν.3)
7.«γῆ»: Να
γράψετε σύνθετα (στα νέα ελληνικά) με όλα τα θέματα του ουσιαστικού (-γειος,
γη-, γαιο-, γεω-).(εν.3)
8.Να δοθούν από δύο ομόρριζα στη νέα
ελληνική για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις: μοίρας, ἐνόμισεν, ἀπώλλυντο, διεφθείροντο, ἄγοντα, συμβουλῆς. (εν.4)
9.Να βρείτε στο κείμενο λέξεις
ετυμολογικά συγγενείς με τις παρακάτω: γονίδιο, βάθρο, δωρεά, ιαματικός, ισθμός.
(εν.4)
10.Ἰδιώταις: να
σχηματίσετε σύνθετα της νέας ελληνικής με πρώτο συνθετικό το «ἴδιος».
(εν.4)
Από το ψηφιακό εκπαιδευτικό βοήθημα
του υπουργείου παιδείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου