Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2015

Δημιουργική γραφή και εκπαίδευση

 Tη σχολική χρονιά 2014-2015 εκπονήθηκε στα πλαίσια ενός πολιτιστικού προγράμματος από το εργαστήρι δημιουργικής γραφής  ένα σχέδιο εργασίας ανάμεσα στο 2ο Λύκειο Ελευθερίου- Κορδελιού Θεσσαλονίκης και τριων συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων, που στόχευε στη συνύπαρξη και τη συν-δημιουργία δυο φαινομενικά αταίριαστων – ηλικιακά πάντοτε - ομάδων μαθητών (νήπια και μαθητές λυκείου). Το σημείο αναφοράς αλλά και σύγκλισης ήταν ένα παραμύθι. Οι μικροί μαθητές (του νηπιαγωγείου) έδωσαν τις ιδέες μέσα από ασκήσεις δημιουργικής γραφής και οι μεγαλύτεροι μαθητές (του Λυκείου) αξιοποιώντας αρχές του παραμυθιού αλλά και το υλικό που συγκέντρωσαν από τα νήπια  συνέγραψαν ομαδοσυνεργατικά ένα παραμύθι. Ακολούθως οι μεγάλοι το διάβασαν εκφραστικά στα νήπια αξιοποιώντας και τη δραματοποίηση, οι μικροί το ζωγράφισαν και το τελικό προϊόν ήταν: ένα παραμύθι γραμμένο δημιουργικά από τα παιδιά του Λυκείου αλλά εμπνευσμένο και εικονογραφημένο από τα νήπια, το οποίο μπορείτε να δείτε ακολούθως.

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε από την υπεύθυνη και συντονίστρια του εργαστηρίου δημιουργικής γραφής Αγγελική Τανίδου και στο 2ο Διεθνές συνέδριο δημιουργικής γραφής που πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα από 1-4 Οκτωβρίου 2015.

2 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την προσέγγιση των δύο διαφορετικών ηλικιών μαθητών (νηπιαγωγείου-λυκείου) με εξαιρετικά "χειροπιαστά" αποτελέσματα. Η δημιουργική γραφή είναι συνδετικός κρίκος απόλαυσης ανάμεσα σε πάρα πολλές ετερόκλητες "σχέσεις" που για κάποιους φαντάζουν αδύνατες, αλλά χωρίς να είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ πολύ, κυρία Ζωγράφου.Ήταν πραγματικά πρόκληση μια τέτοια συνεργασία, που απ΄ ότι φαίνεται ευοδώθηκε με τον πιο... παραμυθένιο τρόπο. Ειδικά από σας η θετική αξιολόγηση έχει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή