Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΛΟΓΟ

Βασικά στοιχεία της διαφήμισης ως μορφής επικοινωνίας

Πομπός : Η επιχείρηση ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας που παράγει ή διαφημίζει το προϊόν

Δέκτης : ο καταναλωτής, ο αγοραστής

Μήνυμα : το διαφημιστικό κείμενο που μπορεί να είναι γραπτό, προφορικό, πολυτροπικό

Επικοινωνιακό μέσο : ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα, περιοδικά, διαδίκτυο, αφίσα

Επικοινωνιακός κώδικας : γλώσσα, εικόνα, ήχος ή και συνδυασμός αυτών

Σκοπός : η πειθώ του καταναλωτή/αγοραστή ( προσέλκυση της προσοχής, εντυπωσιασμός – πρόκληση ενδιαφέροντος του δέκτη – δημιουργία της επιθυμίας της αγοράς – αγορά του προϊόντος )

 

 Τεχνικές μέθοδοι πειθούς στη διαφήμιση

1. συνειρμός ιδεών = συσχέτιση του προβαλλόμενου προϊόντος που εικόνες που προκαλούν ευχαρίστηση ( συνήθως λειτουργεί ως επίκληση στο συναίσθημα)            

2. αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων/προτερημάτων του προϊόντος ( τα προτερήματα αυτά λειτουργούν ως τεκμήρια ,επίκληση στη λογική)

3. επίκληση στην αυθεντία = προβολή κάποιου προσώπου (π.χ ενός επιστήμονα/ειδικού, δημοφιλούς προσώπου) για να διαφημίσει το προϊόν

4. επίκληση στο συναίσθημα (φόβο, ενοχή, ευθύνη, ευχαρίστηση – χρήση λέξεων φορτισμένων συναισθηματικά)

 5. επίκληση στη λογική (επιχειρήματα υπέρ του προϊόντος , σοφιστικά τεχνάσματα)    

6. λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός/ κολακεία ( λειτουργεί ως επίκληση στο ήθος του δέκτη με σκοπό να λειτουργήσει δσμευτικά για τον δέκτη)

 

 

 Μορφή διαφημιστικού μηνύματος

 1. Μήνυμα που αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο (χωρίς προλόγους και περιττές εξηγήσεις)

2. Αφηγηματικό μήνυμα (αφήγηση, εξιστόρηση περιστατικού)

3. Μήνυμα διαλόγου – μονολόγου (με μορφή μαρτυρίας κάποιου ειδικού ή καταναλωτή)

4. Μήνυμα που επεξηγεί την εικόνα

5. Μήνυμα που στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα ( ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας με λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις/φράσεις, χρήση του χιούμορ, της υπερβολής, της έκπληξης κ.λ.π)        

 6. Μήνυμα που προσφέρει επιχειρήματα

   

Η γλώσσα της διαφήμισης

  

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Απλό, λιτό, καθημερινό, αντλείται από τον προφορικό λόγο

Στόχος = η οικειότητα με τον δέκτη

Λεκτικός πληθωρισμός ( συσσώρευση συνωνύμων – επαναλήψεις – νεολογισμοί, λεκτικά «τέρατα» - πλεονασμός επιθέτων, επιρρημάτων – χρήση παραθετικών )

Στόχος = εντυπωσιασμός, υποβολή

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΊ ΤΎΠΟΙ

Οριστική ενεστώτα ή μέλοντα = βεβαιότητα για το παρόν/μέλλον , προεξόφληση του μέλλοντος

Υποτακτική – Προστακτική = έντονη παρότρυνση, παρακίνηση, ενθάρρυνση, αποτροπή ή απαγόρευση

Α΄- Β΄πρόσωπο = αμεσότητα, οικειότητα επικοινωνία

ΗΧΗΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ

Επαναλήψεις – ομοιοκαταληξία- παρηχήσεις

Στόχος = άμεση εντύπωση του μηνύματος στο νου του δέκτη

ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ

Μεταφορές – παρομοιώσεις- προσωποποιήσεις – μετωνυμίες – υπερβολές

Στόχος = παραστατικότητα – έμφαση – συναισθηματική φόρτιση

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου